2010. november 26., péntek

diós brownie torta

tegnap hálaadás napi ünnepségre kellett sütnöm valamit. nagyon sokáig gondolkoztam mi lenne az igazi. a pumpkin pie-on keresztül a muffinokon át minden eszembe jutott. de a végső megoldás csak nem akart megszületni. mindenképpen valami amerikai sütit akartam, így végül a brownie mellett döntöttem. igaz kicsit más formában (szó szerint) mint ahogy megszokott.

a formai különlegességnek egyetlen oka van: képtelen vagyok szépen szeletelni a brownie-t.

Volker Eggers Muffinok, bagelek, palacsinták... című könyvéből származik a recept. én dupla adagot sütöttem, hogy kitöltse a formát, tehát a hozzávalókból is a kétszeres mennyiséget írom le. ez a mennyiség egy 27cm átmérőjű formát tölt meg.

hozzávalók: 20dkg étbevonó (szerintem érdemes jó minőségű étcsokit - 70-75% - venni inkább), 20dkg vaj, 4tojás, 25dkg liszt, fél teáskanál só, 30dkg cukor (én alig tettem 15dkg-t, nálunk a keserűbb a menő), 2teáskanál sütőpor, 30dkg dió, a tetejére a csokimázhoz 10dkg étcsoki és mandula a diszítéshez


elkészítése: a 20dkg csokit a vajjal együtt felolvasztjuk, a tojásokat a sóval és cukorral felverjük, majd apránként hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet azután pedig a csokis-vajas cuccot. végül pedig beledobáljuk az aprított diót és jól elkeverjük. felhívnám a figyelmet arra, hogy minden csoki/étbevonó más...tehát előfordulhat, hogy picit korrigálni kell a liszt mennyiségén. a masszát a kivajazott/lisztezett formába kanalazzuk és elsimítjuk. 160 fokra előmelegített sütőben (alsó-felső sütés) 25-30perc alatt készre sütjük.


amikor lehűlt kiborítjuk a formából, szerencsére nekem elég könnyen kijött. :) közben gőzfürdő felett megolvasztjuk a maradék étcsokit és elsimítjuk a torta tetején. utolsó mozzanatként megszórjuk mandulával.

3 megjegyzés: