2010. augusztus 6., péntek

borkifli

egy korábban már elkészített sós süti (borkifli) eltérő változata került kipróbálásra az elmúlt héten. Kicsivu -nál találtam a receptet, amelynek eredetileg Ízbolygó a tulajdonosa, de az oldalon talált link már nem működik ezért linkeltem Kicsivu oldalát.

a recept különösen azért tetszett meg, mert kacsazsírt is kell használni...és még soha nem próbáltam ki olyan sütit amibe zsír kell. valamiért számomra a kacsazsír különösen misztikusnak tűnt. :)


a hozzávalókhoz két dolgot fűznék hozzá: 1. én minden hozzávalót 2/3-ad részben vettem...azaz liszt 75dkg helyett 50dkg, kacsazsír 12dkg helyett 8 dkg...és így tovább. 2. sajnos nem volt itthon durva szemcséjű tengeri só, így nem lett túl látványos a sózás.

a végeredmény nagyon finom lett. nekem is nagyon ízlett annak ellenére, hogy sós sütikből inkább a sajtosakat kedvelem.

4 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám, biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Biztos nagyon finom lehet, guszták

    VálaszTörlés
  3. Tanár úr kérem!
    75 dkg-nak az 50 dkg nem a 3/4 része, csak a 2/3.
    Rendes diáknak kevés nagyobb elégtétele akad, mint kijavítani a Tanárt :-)
    A kiflik viszont nagyon vonzóak. Bort vonzanak ;-)

    VálaszTörlés
  4. Húúú, ezt már le nem mosom magamról. Bele sem gondoltam amikor beírtam, csak kapásból rávágtam, hogy 3/4-ed részt vettem mindenből. Azt hiszem vissza is adom a diplomám. Köszönöm a javítást! :)

    VálaszTörlés