2010. december 20., hétfő

illatos-omlós csirke

ha már ennyire belejöttem a blogolásba, folytatom is a sort egy nagy-nagy kedvenccel az illatos-omlós csirkével. a másik blogomon már megtalálható ez a recept, de úgy érzem itt is helye van.

annak idején ITT találtam a receptre, azóta sem sikerült egyszerűbb és finomabbat találnom. mivel a családban én szeretem csak a kínai kajákat, ezért a receptben található adagokat elfeleztem. egyetlen módosításom volt - a csirkehúst sütés előtt 2órára fokhagymás tejbe áztattam, hogy puhább legyen és ne száradjon ki.

hozzávalók: 30dkg csirkemell, 2tojásfehérje, 3-4evőkanál étkezési keményítő, só, bors, olaj a sütéshez, tej és reszelt fokhagyma a sütés előtti 'fürdőhöz'
mártás: 1dl ketchup, 0.25dl balzsamecet, 0.25dl méz, másfél evőkanál szójaszósz, 1csapott mokkáskanál őrölt gyömbér, 1gerezd fokhagyma reszelve, 2szál újhagyma felkarikázva

elkészítése: a csirkemellet csíkokra vágtam és legalább 2órára fokhagymás tejbe áztattam. sütés előtt érdemes alaposan lecsepegtetni a húsokat, hogy könnyebben tapadjon rájuk a 'bunda'. ha nagyon nem megy, akkor picit be lehet forgatni lisztbe a húsokat. a 2 tojásfehérjével elkevertem az étkezési keményítőt, sóztam és borsoztam. ebbe a keverékbe forgattam a húsokat, és forró olajban kisütöttem őket. serpenyőben sütöttem, kevés olajjal, inkább forgattam a csirkéket. amikor szép aranybarnák lettek, kivettem és papírtörlőn hagytam a húsokat 'száradni'. közben összekevertem a mártás hozzávalóit. amikor a húsok megszabadultak a felesleges olajtól és picit lehűltek akkor óvatosan összekevertem őket a mártással. a bundájuk nagyon szépen magába szívja a mártást. rizzsel tálaltam és a hús tetejére is karikáztam egy kevés újhagymát.


1 megjegyzés: