2013. november 9., szombat

pogácsa ahogy Nagyi készítette

drága nagyanyámtól tanultam/kaptam még anno ezt a receptet. a másik blogon már fent volt...de úgy érzem megérdemli, hogy itt is szerepeljen. ezzel egy időben elhatároztam, hogy ismét irogatni fogom a blogot rendszeresen ráadásul. annyi sok új receptet kipróbáltam a legutóbbi bejegyzés óta...sajnálom is, hogy így blog szempontból kárba mentek.

hozzávalók: 30dkg Rama-t ír a recept, de Nagyi szerint elég bele egy 25dkg-os. (lehet ez az egyik titka..:)) 2tojássárgája, 1kávéskanál porcukor, 1evőkanál só, 1dl tejben felfuttatott 5dkg élesztő (egy-egy csipet cukor és liszt is mehet a tejbe, így könnyebben fut majd), 1liter liszt, 2.5dl tejföl, 1tojássárgája a kenéshez

elkészítése: a margarint habosra keverjük a tojássárgákkal. közben az élesztőt felfuttattjuk a tejben, a csipet só és csipet liszt segítségével. a margarinos keverékhez hozzáadjuk a porcukrot, a sót, a tejfölt és az élesztős tejet (természetesen ha már felfutott). ezeket mind jól összegyúrjuk, egészen addig amíg egynemű, laza, de mégis jól kezelhető tésztát kapunk. ezután kinyújtuk és összehajtogatjuk, majd 30percet pihenni hagyjuk. ezt 2-3-szor megismételjük, mindig 30percet pihentetve a tésztát. (a recept szerint másnap érdemes sütni, de én nem bírtam várni, a felét megsütöttem 3pihentetős fázis után) végül kinyújtuk a tésztát (kb. másfél centi vastagra), késsel berácsozzuk a tetejét, megkenjük a tetejét tojássárgájával és kiszaggatjuk. bár szeretem a sajtos pogácsát, most nem tettem a tetejére. 190-200 fokra előmelegített sütőben sütöttem. kb. 15percig csak alsó sütéssel, az utolsó 5-6percre pedig alsó-felső sütéssel.


általában nekem eldőlnek a pogácsát sütés közben (gondolom túl laza a tészta) most azonban jól sikerültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése