2010. július 26., hétfő

kakaós csiga

sok mindent történt az elmúlt időszakban: diplomaosztó, kitört a nyár, túléltük az idei első hőhullámot...stb.
itt volt az ideje, hogy ismét a konyha felé vegyem az irányt. tegnap már bemelegítettem egy nagy adag pogácsa megsütésével, ma pedig gondoltam kipróbálom a kakaós csigát. Limara oldalán akadtam rá a receptre, ezúton is nagyon köszönöm neki hogy megosztotta a néppel. :)

hozzávalók a tésztához: 50dkg liszt, 1tojás egészben, 1 tojás sárgája, 2.5dl tej, 2dkg élesztő, 1csipet só, 3evőkanál cukor, 8dkg olvasztott vaj (a tejport én kihagytam)

a töltelékhez: 5dkg olvasztott vaj (nálam ez kevesebb volt...mert a kanelbullar is úszott a vajban), kakaópor, porcukor

az elkészítésében nálam annyi módosult, hogy nekem nincs kenyérsütőgépem, így kézzel dagasztottam a tésztát.

jelenleg épp a sütőben ülnek, így a képeket és az ítéletet később írom meg. addig is itt egy sütés előtti kép:

update: elkészültek a csigák. nem olyan szépek mint Limaráé, de igyekeztem. :)

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Igyekeztem. Azt hiszem minél többet sütök, annál inkább kezdem 'érezni' a dolgot. Jó érzés ha valami jól sikerül és a többieknek is ízlik. :)

    VálaszTörlés
  2. szépek lettek! amikor készen vannak, kb. 1 dl tejet felforralok, vaniliás (saját) cukrot teszek bele, és a közepétől indulva a széléig, az összes csigát meglocsolgatom.

    VálaszTörlés