2010. szeptember 30., csütörtök

hagymás pogácsa

nem tudom szavakkal leírni a hagymás pogácsa ízét. meg kell kóstolni. nincs más választási lehetőség. addig nem él az ember teljes életet amíg meg nem kóstolta a hagymás pogit.
eleinte szkeptikus voltam...most már tudom nem kellett volna.

talán mondanom sem kell: a recept Limarától származik. ezúton is nagyon köszönöm!

annyi változott az én esetemben, hogy fele adagot vettem mindenből. így is kb. 50 pogácsa lett belőle, ami nekünk bőven elég.

hozzávalók: 50dkg liszt, 25dkg margarin, 2.5dkg élesztő, 1evőkanál só, 1 csipet cukor, fél doboz tejföl (bár ez inkább érzésre ment...), 1tojás, 1dl tej, 3 fej lilahagyma, olaj

elkészítése: a langyos tejbe belemorzsoltam az élesztőt és hozzáadtam a cukrot, majd vártam, hogy felfusson. a lisztet egy nagy tálba szitáltam, majd hozzáadtam a margarint (előzőleg kivettem a hűtőből,h. kicsit melegedjen), a sót, a tojást, a tejfölt és az élesztős tejet. kb. 10-15 perc alatt jól össze is gyúrtam. 2órára mehetett is a hűtőbe pihenni. közben kevés olajon, lassú tűzön megpirítottam az apróra vágott lilahagymát.
amikor letelt a két óra, belisztezett nyújtódeszkán kinyújtottam a tésztát kb. fél centi vastagra és megszórtam a hagyma 3/4-ed részével. az alsó, majd a felső harmadát behajtottam és ezután tettem rá a maradék hagymát is. megint behajtottam a két oldalát, majd ismét kb. 1óra pihenő következett.
végezettül kinyújtottam kb. ujjnyi vastagra a tésztát és kiszaggattam a pogácsákat. én nem tettem sütőpapírt a tepsibe, szerencsére nem ragadt oda. kiszaggatott állapotukban még fél órát pihentek a tepsiben mielőtt a sütőbe kerültek volna. 180fokra előmelegített sütőben 30perc alatt sültek meg.
a facebook-ra hamarosan feltöltöm majd az elkészítés közben készült képeket is.

4 megjegyzés:

  1. Csodaszép pogácsák lettek! Nagyon örülök, hogy tetszett a recept, nálunk is nagy kedvenc!:))

    VálaszTörlés
  2. Hűűűű ez ám a véletlen. Pont ma délután sütöttem én is ezt a pogácsát,szintén féladagból.
    És kitöl van a recept hát Limarától.Nagyon finom lett.

    VálaszTörlés