2010. október 6., szerda

jamie oliver nem a magyaroknak főz...

ismét rá kellett jönnöm, hogy jamie oliver-nek nem csak a konyhai eszközei drágák...hanem sok ételéhez a belevaló is. pár napja láttam a spektrumon amikor rusztikus roquefort salátát készített. mivel szeretem a sajtokat, gondoltam kipróbálom. persze a roquefort sajttal még nem volt dolgom, de biztosra vettem, hogy nagyobb üzletekben lehet kapni. nos, kapni lehet...de ki hitte volna hogy 999ft-ért 10dkg-t kapok? :)
pontosabban nem kaptam, mert nem vettem. így a rusztikus roquefort salátából rusztikus gomolya saláta lett. a roquefort sajt nagyon érdekes, barlangokban érlelik hónapokig valahol Franciaországban. biztosan ezért olyan drága.

hozzávalók: saláta (akár jégsaláta, akár ruccola vagy madársaláta...tetszőleges), roquefort sajt (nálam gomolya), bacon, kockákra vágott száraz kenyér, apróra vágott dió (ezt nekem sikerült kihagyni, pedig direkt hoztam nagyitól), kevés oliva olaj, metélőhagyma diszítésnek

az öntethez: dijoni mustár, kevés vörösborecet (óvatosan vele), csipet só, őrölt bors, oliva olaj

elkészítése: a bacon szeleteket csíkokra vágtam és pár csepp oliván megpirítottam, kb. félúton adtam hozzá a kockákra vágott kenyeret és együtt pirítottam őket amíg színt nem kaptak.
innentől kezdve nem maradt más hátra mint minden egyéb hozzávalót beledobálni egy tálba és jól összekeverni. az öntetet mindenki magának kísérletezze ki, igazából én is így csináltam. mindenkinek más az ízlése. :)
utolsó mozzanatként megszórtam metélőhagymával, amiből sajnos friss verzió nem volt itthon így maradt a szárított.

3 megjegyzés:

  1. vannak a roquefornál olcsóbb, és lagalább olyan jó kékpenészes sajtok is, mint pl. a gorgonzola vagy stillton (4-500/10dkg). érdemes azokkal kipróbálni. a gomolya sajt nem igazán helyettesíti a roquefortot, teljesen más jellegű sajt, így nem kapod meg azt az ízérzetet mint az erdeti receptben...

    VálaszTörlés
  2. Elcsodálkoztam az árán... Itt Nálunk Franciao-ban sok helyen még 1 € sincs a 10-15 dekás szelet.

    De szuper recept, meg fogom csinálni!

    VálaszTörlés
  3. Igen, a gomolya igazából azért került bele, mert épp az volt itthon és fel kellett használnom. :) Ki fogom próbálni más kékpenészesekkel. Köszi!

    VálaszTörlés