2010. október 5., kedd

kínai csípős-savanyú leves

ismét leves, ezúttal kínai. az interneten rengeteg receptet találtam mind magyar mind külföldi oldalakon. ahány oldal...annyi féle recept. mindig eltért valami, vagy mások voltak a hozzávalók vagy más volt az elkészítési módszer. 'okos' ember ilyenkor mit csinál?
nem követi egyiket sem, hanem létrehoz egy x-edik verziót, a sajátját. csak a biztonság kedvéért.

fogtam tehát a sok receptet és összegyúrtam egybe, kb. azon elv alapján, hogy mi van épp itthon. így született meg ez a leves. ha esetleg valaki kipróbálná: a leves ízéért nem vállalok felelősséget, csak dobáltam mindent bele érzéssel.

hozzávalók: 1 nagy szál póréhagyma, 1 nagy gerezd fokhagyma, kevés olaj, másfél liter víz, 3 marhahúsleves kocka, 1kaliforniai paprika, 4-5 shiitake gomba (remélem jól írtam), 1 sárgarépa, fél csirkemell, 1 mokkáskanál ázsiai citromfű, 1púpozott teáskanál őrölt gyömbér, 1 szárított csípős paprika, 3-4 evőkanál szójaszósz, kevés só ha szükséges, cérnametélt... :) , 3evőkanál étkezési keményítő, balzsamecet (itt tényleg nem tudok mennyiséget írni...ízlés kérdése)


elkészítése: a póréhagymát felkarikáztam, a fokhagymát apróra vágtam. majd kevés olajon kicsit megpirítottam őket. hozzáadtam a csíkokra vágott csirkemellet és megpirítottam egy kicsit azt is. ezután felöntöttem a vízzel és vártam, hogy felforrjon. amikor felforrt, beledobáltam a leveskockákat és jól megkevertem. hozzáadtam a fűszereket,a balzsamecetet és a szójaszószt, valamint az apróra vágott csípős paprikát. kis idő elteltével hozzáadtam a csíkokra vágott gombákat, a karikákra vágott sárgarépát és a kaliforniai paprikát. amikor a hús átfőtt, kiszedtem 2merőkanál levest egy kis tálkába hűlni. amikor langyosra hűlt csomómentesen elkevertem benne az étkezési keményítőt majd az egészet hozzáadtam a leveshez. ezután rögtön beletettem a cérnametéltet is, annak elég pár perc a forró levesben. mire a tészta kész lett a leves is besűrűsödött hála a keményítőnek.
még egyszer hangsúlyozom: érdemes sokat kóstolgatni a levest és nem készpénznek venni az én mennyiségeimet. :) valamint szabadon hozzáadható még tetszőleges számú és jellegű zöldség figyelve arra, hogy elegendő idejük legyen átfőni. persze ha valaki ropogósan szereti, akkor más a helyzet. nem kell megijedni akkor sem ha sűrű lesz a leves, a kínaiak levesei általában ilyenek. sok tészta, zöldség...kevés lé. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése