2010. június 9., szerda

hagymakrémleves

régi kedvencemet készítettem ma el. már nem is emlékszem honnan származik a recept. a neten temérdek hagymakrémleves receptet lehet találni, bizonyos hozzávalókban eltérnek, de az alap az kb. ugyanaz. mivel ma egyedül vagyok itthon, így csak egy vagy két személyes adagot csináltam. az más kérdés, hogy bőven marad még délutánra... de lehet, hogy holnapra is.

hozzávalók: 3közepes fej hagyma, 1gerezd fokhagyma, 1liter víz, 2húsleves kocka, só, bors, egy késhegynyi őrölt szerecsendió, 1késhegynyi csípős pirospaprika, 2evőkanál tejszín, kevés olaj

elkészítése: a hagymákat és a fokhagymát összevágom vékony szeletekre. kevés olajon elkezdem pirítani őket. a tetejére szórok kevés őrölt borsot. kb. 5-6percig pirítom őket, gyakori kevergetés mellett.

amikor az 5-6perc letelt, felöntöm a vízzel és beledobom a húsleves kockákat. közepes tűzön felforralom és addig főzöm, amíg a hagyma már megpuhult picit, de nem főtt szét. a sózással érdemes eddig a pontig várni, hiszen a kockák tartalmaznak sót. ekkor adom hozzá a pirospaprikát és a szerecsendiót is.


következő lépésként belekerül a két evőkanál tejszín. óvatosan, kevergetés mellett adom hozzá, mert különben könnyen csomóssá válik a leves. pár keverés után ki is kapcsolom a gázt és tulajdonképpen nem maradt más hátra mint turmixgépben összeturmixolni a levest. én a hagyma egy részét nem szoktam összeturmixolni, hogy ne legyen annyira bébipapi jellegű.


reszelt sajttal és pirítóssal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése