2010. június 9., szerda

hamburger

mostanában egyre gyakrabban eszem saját készítésű hamburgert. valamiért mindegyik egy kicsit másként sikerül, nincs két egyforma. talán pont ez benne a szép és ezért nem unom meg. itt nem csak a húspogácsa formájára gondolok, hanem a többi hozzávaló variációinak lehetőségére is. hiszen választhatunk sokféle péksütemény közül, valamint az is változó, hogy ki mit tesz bele a húson kívül.

ha már a húsnál tartunk...

annak is köszönhető újdonsült hamburger imádatom, hogy az egyik szupermarketben sikerült eléggé finomra darált marhahúst találnom és nem is túl drágán. sok szót nem szeretnék fecsérelni az elkészítés leírására, hiszen egyedül a húst készítem én, a többi hozzávaló 'gyári'.

elkészítés: a darált hús ugye adott. a legutóbbi verzióhoz csak sóztam és borsoztam a húst, semmi mást nem adtam hozzá. majd golflabda nagyságú golyókat formáltam belőle és elkezdtem kör alakúra formálni. a 'labdát' érdemes először egy határozott mozdulattal összenyomni...ekkor ha szerencsénk van már egy körhöz hasonló formát kapunk. a lényeg a hús megfelelő tömörítésén van, főleg a széleinél kell vigyázni. fontos ugyanakkor, hogy ne túl sokáig nyomkodjuk...mert akkor roncsoljuk a hús rostjait. (ezt a neten láttam egy videóban) ezután nem maradt más hátra mint kevés olajon kisütni mindkét oldalát a húspogácsáknak. amikor a második oldalt sütjük, tehetünk a tetejére ömlesztett cheddar sajtot. mire elkészül a második oldal, a sajt szépen beissza magát a húsba, szinte összeforr a két hozzávaló és nagyon finom ízhatást eredményez.

a mai változat alapja mexikói buci volt (tulajdonképp valami kukoricalisztből készült péksütemény mindenféle zöldséggel a tésztájában) közreműködött még: egy szelet gránó hagyma, pár salátalevél, kevés majonéz és ketchup.


2 megjegyzés:

  1. A hamburger az egyik legjobb kaja a világon :-)Amikor az USAban ettünk, érdekes, hogy sok helyen teljesen átsütve adták csak a húst, mindenféle szabályozásokra hivatkozva. Te hogy csinálod? Szerintem jó, ha egy kicsit rózsaszín még a közepe...

    VálaszTörlés
  2. Nem szoktam sokáig sütni, már csak azért sem mert akkor olyan lesz mint a csizmatalp. :)

    VálaszTörlés