2010. június 8., kedd

illatos omlós csirkemell

hasonló étel már van fent a bohóckonyha blogon, egészen pontosan itt, de ugye sosem árt más variációkat kipróbálni. tulajdonképpen az alapkoncepció ugyanaz, bundás csirkemell...édes szósszal. az elkészítés különbözik egy picit.

nézzük, hogyan is került látómezőmbe a szóbanforgó étel. eredetileg valamilyen sós süti receptet szerettem volna keresni a hétvégére. végül azonban erre bukkantam. ne kérdezzétek hogy jutottam el a sós sütitől az illatos omlós csirkemellig, már magam sem tudom.

a honlapon található recepthez képest nálam annyit módosult a dolog, hogy kb. 30dkg csirkemell volt itthon, így feleztem minden hozzávalót.

hozzávalók: ~30dkg csirkemell, 2 tojásfehérje, 3-4 evőkanál étkezési keményítő, só, bors, olaj a sütéshez

a mártáshoz: 1dl ketchup, 0,25dl balzsamecet, 0,25dl méz, másfél evőkanál szójaszósz, 1 csapott mokkáskanál őrölt gyömbér (nem volt itthon friss), 1 pici gerezd fokhagyma apróra vágva, 2szál újhagyma felkarikázva

elkészítés: a csirkemellet csíkokra vágom. a tojásfehérjékkel elkeverem a keményítőt, majd sózom és borsozom. eleinte aggódtam, hogy érződni fog a keményítő íze a csirkén, de aggodalmam felesleges volt, mivel a mártás intenzív íze elnyomta...már ha egyáltalán volt keményítő íze...:) majd a húscsíkokat belemártottam a tojásfehérjés keverékbe és olajban kisütöttem őket. kevés olajat használtam, inkább forgattam őket. (ha már egyszer válság van...)

a mártáshoz csak összekeverjük a hozzávalókat és készen is vagyunk. zárójelben megjegyezném, hogy én utólag karikáztam az étel tetejére is újhagymát, mert a mártás markáns íze elnyomta az újhagyma ízét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése