2010. június 8., kedd

túrós pogácsa

döntöttem, költözik a blog. pontosabban megújul. igyekszem kitapasztalni és ki is használni a blogger.com lehetőségeit. nem is szeretném tovább szaporítani a szót, íme az első recept: túrós pogácsa

alapnak ezt a receptet használtam. egy-két módosítással ugyan de sikerült finom túrós pogácsát készítenem.

hozzávalók: 50dkg liszt, 25dkg margarin (én kb. 20-22dkg-ot használtam), 25dkg túró, 1tojás, 3dkg élesztő, 0,5dl tej, 2dl tejföl (az én esetemben ez szűk 2dl-re sikerült, nem volt itthon több tejföl), 3kávéskanál só, 1tojás sárgája a kenéshez

elkészítése: az élesztőt belemorzsoltam a tejbe és egy csipet cukor valamint egy csipet liszt segítségével felfuttattam. egy nagy tálba szitáltam a fél kiló lisztet, hozzáadtam a sót, a tojást, a tejfölt, a túrót végül pedig az élesztős tejet. kb. 10-15perc alatt jól összegyúrtam. a dagasztás folyamán néhányszor lisztet adtam még hozzá, mert nagyon gyengének éreztem a tésztát.
amikor kész volt a tálat szorosan lefedtem fóliával és betettem a hűtőbe pihenni. 30perccel később kivettem, kinyújtottam a tésztát és hajtogattam. először a bal oldalról, majd jobbról, alulról és felülről. a sorrend tulajdonképpen mindegy, csak mindig legyen ugyanaz, ugyanis ezt a műveletet 3-szor ajánlatos megismételni 30percenként. néha belegondolni is rossz milyen időigényes egy-egy süti elkészítése, de megéri mert nagyon finom, ráadásul azért a 'pihentetős' időszakok közben lehet mást is csinálni, nem kell ott ülni mellette.
az utolsó pihentetés után kinyújtottam a tésztát, berácsoztam a tetejét és kiszaggattam a pogácsákat. nekem kb. 50-55 db jött össze belőle.(elég picike pogácsaszaggatóm van) nem maradt más hátra mint megkenni a pogácsákat tojás barátunk sárgájával és már mehetnek is a sütőbe. amikor szaggatom a pogikat már bekapcsolom a sütőt, 180-190 fokra melegítem elő. kb. 20-25perc alatt készen is vannak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése